Hoe bereiden we we zalmfilet in de oven??? (heteluchtfunctie)

Hallo, ik zou in het vervolg graag mijn zalmfilet in de oven willen bereiden, maar op hoeveel graden en hoeveel minuten moet deze erin zitten dan???

is dat net als bij kipfilet? 200 graden en 20minuten???

heb even jullie hulp nodig ladies and gents

Toegevoegd na 3 minuten:
Ah ja, het gaat trouwens over 125gr zalmfilet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
80.7K

Antwoorden (5)

Normaal op zo'n 180 graden hete lucht dan, de duur hangt er eigenlijk vanaf of je de zalm in folie doet of in een sausje.
Onderstaand een link waar wat recepten te vinden zijn.
Smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van hoe 'gaar' je de zalm wilt hebben. Wil je 'm lekker rosé dan kan je de zalm even aanbakken en dan tien minuten in de oven doen. Wil je 'm 'doorbakken' dan kan je hem inderdaad 20 minuten in de oven doen.

(op ca. 180 graden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op: zalffilet droogt snel uit en wordt dan taai en smakeloos. leg de filet in een ovenschaal op een bedje van ui, knoflook, kruiden, zoals peterselie, half glas water of witte wijn, en bedek het met schijfjes citroen. Eventueel een paar plakjes gerookte ham. Doe dan de deksel op de schaal, of aluminiumfolie. Doe de oven op gemiddelde temperatuur c.a. 160 graden en check na 20 minuten, door een sneetje in de zalm te maken en te kijken of hij van binnen gaar is. Het hangt van de dikte af of het langer moet.
Heerlijk! Smakelijk eten!

Je kunt alle soorten vis op deze manier bereiden: dorade, truite. etc. in filet of in z'n geheel. Het is gemakkelijk en niet tijdrovend.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het fijne van dit kookboek dat ik Frankrijk kocht, is dat ze uitstekende manieren aangeeft van bakken, braden, frituren etc. Zodat je begrijpt hoe het moet, en zelf kunt toepassen op allerlei gerechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bereiding van zalm in de meest pure en lekkere vorm.

1 moot verse zalm ( 150 gr.)
- Zout en peper.
- Veel echte roomboter!
- 1/2 citroen
Laat de diepvries-zalm eventueel ontdooien.

Bereidingswijze

Leg de moot zalm in een ovenschaal. Verdeel een paar grote klonten boter en het zout en de peper over de zalm in de ovenschaal. Zet de schaal ongeveer 20 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden. Bedruip de zalm af en toe met de boter. Snijd de citroen in partjes en verdeel over de zalm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens: Kipfilet kun je ook beter op 180 graden bereiden. Anders droogt het zo snel uit. Kwartier is genoeg.
Receptje: zalmfilet 5 min in citroensap laten liggen. Daarna (op ander bord) zout en peper. Daarna bovenkant insmeren met laagje creme fraiche, verse bieslook fijn eroverheen knippen, oude kaas eroverheen strooien en 15 min in de oven op 180 graden (hetelucht) Lekker met verse pasta en broccoli.